Часто власники та директори компаній недооцінюють важливість менеджменту, від роботи якого залежить прибутковість бізнесу. Про важливість операційного менеджменту, пристосування до стрімкого впровадження інновацій, а також про роль львівського бізнесу говорили під час бізнес-сніданку, організованого юридичною компанією HD Partners.

 

Інформаційна та операційна діяльність має бути на рівні з фінансовою

 

Операційний менеджмент – це діяльність з керування виробництвом товарів та послуг і придбання для цього необхідних ресурсів. Основою операційного менеджменту є організаційна та інформаційна діяльність і саме вона є вирішальною у веденні ефективного бізнесу. Про це під час бізнес-сніданку з операційного менеджменту для власників розповів партнер з консалтингу та IT компанії «Nexia DK» Степан Ревич.
 

ФОТО: Офіційна спільнота «Захід Моторз» – офіційний дилер Mazda» у Facebook
 

«В західних компаніях інформаційні структури, операційна діяльність на рівні з фінансовим аспектом, адже насправді ці чинники формування бізнесу є рівнозначними, – каже Степан Ревич. – В українських реаліях все навпаки: у 8 з 10 компаній інформаційні технології знаходяться на нижчому щаблі, під фінансами».

Також у великих компаніях є окремі директори, які відповідають за операційну діяльність. В малих та середніх компаніях ця функція не виокремлена і, як правило, її виконує керівник виробництва. В таких умовах роль операційного менеджменту є необґрунтовано меншою, аніж фінансового відділу та відділу продажів.

Фахівці з операційного менеджменту повинні добре оплачуватися

У 8 з 10 компаній ті, хто відповідає за фінансову діяльність, отримують найбільшу зарплатню, а ті, хто відповідає за операційну діяльність, заробляють менше, попри те, що саме цей напрямок  генерує ідеї і приносить гроші у компанію.

«Власникам чи акціонерам набагато легше розібратися у фінансових справах компанії, аніж зануритися у її організаційні процеси. Тому, виходить так, що, у порівнянні фінансистами, виробничники знаходяться на ранг нижче, адже часто вони є незрозумілими для власників, які не хочуть заглиблюватися у процес виробництва і дратуються, коли чують про такі проблеми, як «сировина не підходить», або «проблеми з якістю», – каже Степан Ревич.
 

Регулярно моніторити нових постачальників сировини

 

«Створення продукту починається з відділу постачання: те, що компанія купує, вона повинна перетворити у продукт. Тому постачальники, які купують товари, найчастіше ставлять перед собою два завдання: купити найдешевше і купити вчасно. Хоч насправді потрібно обирати не найдешевший продукт, а найкращий за показником вартість/обсяг виробів», – розповідає Степан Ревич.

Але проблема у тому, що часто працівники відділу постачання не можуть оцінити, чи є кращі пропозиції тільки через те, що звикли до співпраці з одними постачальниками і не намагаються шукати нових, які можуть бути вигіднішими для компанії.
 

Малим компаніям – об’єднуватися у закупівельні групи

 

Часто малим компаніям важко винести на закупівлі такий обсяг продукції, щоб вони були цікаві великим постачальникам. Щоб вирішити цю проблему потрібно створювати закупівельні групи (малі компанії приєднуються до більших), або об’єднати подібних навколо себе.

«Створювати закупівельні групи в Україні практично нереально через те, що немає жорсткої цінової конкуренції, яка змусила б малі компанії боротися за життя на ринку, – зауважує Степан Ревич. – У європейських країнах, зокрема у Польщі, закупівельні групи почали створювати, як інструмент виживання малого бізнесу. В Україні такої жорсткої конкуренції наразі немає, тому бізнесмени не поспішають об’єднуватися. Але рано чи пізно на ринку з’являться такі виробники, які змусять малий бізнес гуртуватися, щоб не втратити ринок збуту».
 

Успішна компанія – сервісна

 

«Пропозиція сьогодні значно перевищує попит, а все тому, що вже не має просто виробничих компаній. Усі компанії стають сервісними, тобто пропонують широкий спектр послуг. Вміння правильно формувати сервіси та керувати ними визначає успішність компанії на ринку», – розповідає Сергій Гвоздьов, керуючий партнер компанії «Необхідно й достатньо».
 


ФОТО: Офіційна спільнота «Захід Моторз» – офіційний дилер Mazda» у Facebook


«Потрібно не просто щось змінювати, але й робити це надзвичайно швидко»

 

Відбувається стрімке «стискання часу» і етапи розвитку, які раніше людство проходило через значні інтервали часу, сьогодні відбуваються щораз швидше, а, отже, зростає швидкість запровадження новітніх технологій.  Цю закономірність повинен врахувати бізнес.

«Якщо компанія впроваджує швидкі інновації, то вона змушена робити їх тоді, коли інновації стають загальновідомими, – наголошує Сергій Гвоздьов. – Тому, щоб бути ефективною, компанія повинна не просто щось змінювати, але й робити це надзвичайно швидко».
 

Місія Львова – продемонструвати, що прояв особливостей міста може бути прибутковим

 

«Раніше львів’яни були на межі бідності, мовляв, «ми бідні, але горді», тепер вони можуть сказати інакше: «ми горді, і не бідні»,  – зазначає Сергій Гвоздьов.

Львівський бізнес зробив значний стрибок у розвитку, зберігши при цьому свої традиції. Сьогодні місто фактично демонструє усій країні, що прояв особливостей міста, регіону, може бути не лише цікавим, але й прибутковим. Значною мірою тут слід завдячувати сфері IT.

«Розвивати бізнес на Львівщині справді зручно і мова йде не про якісь окремі галузі, адже успішним може бути будь-що, що має гарну ідею, яка нестиме покрашення, зміни, адже те, що ти робиш повинно вирішувати чиїсь проблеми», – каже Сергій Гвоздьов.

 
Матеріали надані проектом "Твоє Місто"
 

Презентації семінару:

Операційний менеджмент для власників. Інструменти для підвищення операційної ефективності бізнесу (pdf, 3,6 Мb)

Як управляти швидкими інноваціями (pdf, 1,6 Мb)

 

 






 

 

Контакти

ТОВ Юридична компанія "Ейч.Ді.Партнерз" 
Львів      Україна

Телефонуйте + 38 050 317 42 05